پورشه با عرضه 911 داکار همه را غافل گیر کرد! در حال حاضر، دو مدل پرفروش پورشه در سراسر جهان، کاین و ماکان هستند ، اما حتی با موفقیت این شرکت در بازار شاسیبلند ، افراد زیادی نسخه ارتقا یافته 911 را پیشبینی نمیکردند.
قیمت پورشه 911 داکار
تولید 911 داکار به 2500 دستگاه محدود خواهد شد و سفارشات در حال حاضر با اولین تحویل در بریتانیا تا بهار 2023 – با شروع قیمت از 173000 پوند – آغاز شده است. فقط 911 GT3 R S، توربو S کابریولت و اسپرت کلاسیک با قیمت بالاتری عرضه می شوند. شما در ازای پولی که پرداخت میکنید، مطمئناً تواناترین و چشم نوازترین 911های تمام دوران را دریافت می کنید.

نام این خودرو از پیروزی پورشه 953 در رالی پاریس-داکار در سال 1984 الهام گرفته است. و طبق افسانه ای که توسط آن خودرو ایجاد شده است، 911 داکار با یک بسته اختیاری به نام بسته طراحی رالی در دسترس است .
مشخصات فنی
در حالی که داکار یک ظاهر جسورانه جدید برای 911 است (چیزی که در طول عمر 58 ساله آن اغلب ندیده ایم )، پیشرانه آن اما آشناست. این خودرو از همان 6 سیلندر تخت 3.0 لیتری توئین توربوشارژ موجود در 911 GTS فعلی استفاده می کند. این خودرو 473 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و قدرت را از طریق یک جعبه دنده هشت سرعته PDK به هر چهار چرخ می فرستد . در مجموع، این خودرو قادر است 911 داکار را تنها در 3.5 ثانیه از 0 تا 62 مایل بر ساعت برساند.
این خودرو به طور گسترده در خارج از جاده، در مسیرهای خاکی، تپه های بیابانی، برف و یخ، و همچنین در سطوح شل و البته نوربرگ رینگ توسعه یافته است. لاستیک های استاندارد مناسب برای همه زمین وجود دارد که اطراف چرخ های 19 اینچی در جلو پیچیده شده اند و اقلام 20 اینچی در عقب چیزی بیش از اشاره به این قابلیت جدید هستند. با این حال، منظور آنها این است که پورشه احساس کرده است که لازم است حداکثر سرعت 911 داکار را به صورت الکترونیکی به 149 مایل در ساعت (106 مایل در ساعت در حالت تعلیق کاملاً بلند) محدود کند.
مطالب مرتبط با ماشین رو میتونی اینجا ببینی : کلیک کن
با پیشبینی سطوح سختتر و سختتر از نظر فیزیکی، 911 داکار وظیفه ارسال آن را بر عهده گرفته است، از پایههای موتور دینامیکی مدل GT3 استفاده میکند و سطحی انعطافپذیر و پاسخگو از استحکام را ارائه میدهد. همچنین با فرمان محور عقب و تثبیت کننده ضد غلتک کنترل شاسی دینامیک پورشه عرضه می شود.

همراه با این فناوری موجود، مهندسان پورشه دو حالت رانندگی سفارشی را برای داکار توسعه دادهاند. ادعا میشود که حالت رالی ایدهای برای راهاندازی سطوح شل و شبیه به استیج رالی است که یک برنامه چهارچرخ متحرک با سوگیری از عقب را ارائه میکند. حالت خارج از جاده مخصوصاً برای حداکثر قابلیت و فاصله 4×4 است. هر دوی این حالت ها دارای یک سیستم کنترل پرتاب Rally جدید نیز هستند.
کیت بدنه 911 داکار از پنل های پلاستیکی تقویت شده با فیبر کربن برای کاهش وزن خودرو استفاده می کند. با 1605 کیلوگرم، 10 کیلوگرم سنگین تر از Carrera 4 GTS با گیربکس PDK است. کاپوت از 911 GT3 گرفته شده است، اما بال ثابت عقب، و همچنین قوس چرخهای پهنتر، رکابهای جانبی درشتتر، و سپرهای جلو و عقب جدید با محافظ اضافی از کف و جلوپنجرههای محافظ فولاد ضد زنگ جدید هستند.