ID.2all فولکسواگن رقیبی سرسخت برای تسلا خواهد بود. فولکس واگن از خودروی برقی مقرون به صرفه و انبوه خود در قالب مفهومی به نام ID.2all رونمایی کرد. با قیمت اولیه 25000 یورو (26600 دلار) و مسافت تخمینی 450 کیلومتر (279 مایل)، هاچ بک الکتریکی با ظاهر گلف، دست نیافتنی ترین چیز در نظر گرفته شده است: یک وسیله نقلیه برقی برای مردم.
فولکسواگن ID.2all را در جریان یک رویداد سرمایهگذار در آلمان فاش کرد – با یادآوری رویداد روز سرمایهگذار خود تسلا، که در آن انتظار میرفت ایلان ماسک خودروی برقی مقرونبهصرفهاش را به نمایش بگذارد، اما این کار را نکرد. قیمت سهام تسلا پس از این رویداد کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران از غیبت خودروی برقی وعده داده شده نگران بودند. و کمتر از دو هفته بعد، فولکسواگن با چرخش خاص خود به این موضوع پاسخ داد که یک خودروی الکتریکی برای انبوه ممکن است چگونه باشد.
در طول این ارائه، فولکسواگن استراتژیای را ترسیم کرد که شامل سرمایهگذاری 180 میلیارد یورویی (193 میلیارد دلار) در طول پنج سال در زمینههایی از جمله تولید باتری و مواد خام است، زیرا به دنبال کاهش هزینههای تولید EV و پیشی گرفتن از تسلا و سایرین با افزایش سهم خود در بازار است.
اما ID.2all محور این رویداد بود، یک خودروی الکتریکی جمع و جور با قیمتی جذاب و پتانسیل بسیار! اگرچه فولکسواگن فقط یک ایده کلی بود، اما گفت که انتظار دارد این خودرو را از سال 2025 به تولید برساند. این یکی از 10 مدل پلاگین خواهد بود که تا سال 2026 معرفی می شود.
نسخه تولیدی ID.2all بر روی نسخه نسل دوم پلت فرم خودروی الکتریکی ماژولار MEB فولکسواگن ساخته خواهد شد. نسخه فعلی MEB به کراس اوور SUV ID.4 این خودروساز و همچنین ده ها خودرو دیگر از آئودی، اشکودا و سایر برندهای متعلق به گروه فولکس واگن قدرت میدهد. انتظار میرود که Buzz، مینیبوس برقی این خودروساز در سال 2024 در آمریکا به فروش برسد.
پیشنهاد خواندن: گوگل مدل زبان هوش مصنوعی خود را به نام PalM برای به چالش کشیدن GPT-3 منتشر کرد
EV مقرون به صرفه همچنین اولین وسیله نقلیه پلاگین فولکسواگن با دیفرانسیل جلو خواهد بود. بقیه تا به امروز تک موتوره دیفرانسیل عقب یا دو موتوره چهار چرخ محرک بودهاند. این پیشرانه همچنین شارژ سریعتری را امکانپذیر میکند و فولکسواگن سرعت شارژ 10 تا 80 درصدی را در حدود 20 دقیقه پیشبینی کرده است. ID.2all در فضای ذخیره سازی سبک خواهد بود، با 460 تا 1330 لیتر حجم، بسته به تنظیمات صندلی.
ID.2all به عنوان یک هاچ بک، نبردی سخت را هم در ایالات متحده و هم در اروپا خواهد داشت. عصر “hot hatch” آمده و رفته است و بیشتر خودروسازان تمرکز خود را به کراس اوورها، SUV ها و کامیون ها معطوف کردهاند. مطمئناً، فولکسواگن برند Scout خود را آماده کرده است تا مجموعه جدیدی از کامیونهای الکتریکی و شاسیبلندهای با موضوع ماجراجویی را معرفی کند. اما یک هاچ بک پلاگین، حتی یک هاچ بک مقرون به صرفه مانند ID.2all، زمانی که در نهایت به فروش میرسد، در مقابل جریان فعلی قرار خواهد گرفت.
فولکسواگن میگوید ID.2all یک زبان طراحی کاملاً جدید با تأکید بر «دوستداشتنی بودن و اشتیاق» را نشان میدهد که خط تولید برقی آیندهاش را معرفی خواهد کرد. و در حالی که نمای بیرونی ID.2all شبیه به فولکس واگن گلف متوقف شده (برای ایالات متحده) به نظر می رسد، فضای داخلی نسبتاً متمایز از محصول فعلی این شرکت از خودروهای برقی است.
فولکسواگن میگوید که میخواهد فضای داخلی «خود توضیحی» باشد و عکسها نیز این موضوع را تأیید میکنند، با نمایشگرهای شناور هم برای مجموعه ابزار و هم برای مرکز اطلاعات سرگرمی. یک دستگیره در کنسول مرکزی می تواند به انتقادات مربوط به عدم وجود کنترل های فیزیکی در ID.4 کمک کند.
وقتی ID.2all در سال 2025 عرضه شود، ممکن است حتی ارزانترین خودروی برقی در خط تولید فولکسواگن نباشد. این خودروساز برنامه های خود را برای تولید مدلی مقرون به صرفه تر و زیر 20000 یورو تایید کرد که احتمالاً نام ID.1 را خواهد داشت. گفته میشود که این وسیله نقلیه شبیه به خودروی مینی پولو فعلی است و در عین حال سبکهایی از کانسپت ID.Life از سال 2021 را حفظ کرده است، انتظار میرود در سال 2027 عرضه شود.
در عین حال، مشتریان ایالات متحده باید منتظر مدل های Scout و همچنین نسخه با فاصله بین دو محور بلندتر ID.Buzz و سدان ID.7 الهام گرفته از Arteon باشند.
منبع Verge