پیدا کردن نامزدهای با مهارت های فنی قوی می تواند چالش برانگیز باشد، به ویژه هنگام استخدام برای نقش مصاحبه پشتیبان فناوری اطلاعات . این کار نیاز به تجربه و دانش عمیق از نرم افزار و سیستم عامل دارد.
20 سوال متداول در مورد مصاحبه پشتیبان فناوری اطلاعات برای استفاده در مصاحبه بعدی شما
این 20 سوال مصاحبه پشتیبان فناوری اطلاعات را بررسی کنید تا مصاحبه های خود را جذاب تر کنید و بتوانید شغل بهتری را به دست آورید !
1. در مورد محصولات و شرکت ما چه می دانید؟
2. BIOS چیست؟
3. تفاوت بین RAM و ROM را توضیح دهید.
4. اخرین پردازنده های کامپیوتر را نام ببرید.
5. چه چالش هایی را در نقش پشتیبانی فناوری اطلاعات انتظار دارید؟
6. چه تجربه ای در زمینه پشتیبانی فنی دارید؟
7. چقدر زمان می برد تا یک مسئله فنی مشترک را حل کنید؟
8. اجزای سخت افزاری کلیدی یک کامپیوتر را توصیف کنید.
9. درایور دستگاه برای چیست؟
10. چگونه با اخرین روند تکنولوژی به روز باشید؟
11. تفاوت بین روتر، سوئیچ و هاب چیست؟
12 ایا تجربه ای در عیب یابی از راه دور داشته اید؟
13. ایا تفاوت بین SDK و API را می دانید؟
14. معمولا چه مراحلی را برای حل یک مشکل فنی دنبال می کنید؟
صفحه ابی مرگ (BSOD) چیست؟
16. مزایا و معایب استفاده از نرم افزار تصویربرداری چیست؟
17. چه مهارت های ضروری کارکنان پشتیبانی فناوری اطلاعات نیاز دارند؟
18 ایا می توانید یک روز معمولی را در کار پشتیبانی فناوری اطلاعات قبلی خود توصیف کنید؟
19. انواع مختلف فایروال ها چیست؟
20. دامنه چیست؟
8 پاسخ نمونه به سوالات مصاحبه پشتیبانی IT اغلب پرسیده شده است
این پاسخ های نمونه را به سوالات مصاحبه ای که اغلب پرسیده می شود، بررسی کنید تا تعیین کنید که کدام نامزدها با نقش پشتیبانی فناوری اطلاعات مطابقت دارند.
1. BIOS چیست؟
BIOS مخفف سیستم ورودی / خروجی پایه است که در یک تراشه ROM در مادربرد ذخیره می شود. این شما را قادر می سازد تا به توابع اساسی در یک سیستم دسترسی داشته باشید و دستورالعمل های مربوط به سخت افزار کامپیوتر و زمان بارگذاری را مشاهده کنید. این ریزپردازنده همچنین جریان داده ها را بین سیستم عامل های مختلف مدیریت می کند.
2. تفاوت بین RAM و ROM را توضیح دهید.
RAM حافظه دسترسی تصادفی است که ذخیره سازی موقت را نگه می دارد و ROM حافظه فقط خواندنی است که کارشناسان فنی برای ذخیره داده های دائمی استفاده می کنند. کاندیداهای با دانش سیستم عامل باید تفاوت بین این دو اصطلاح کلیدی را درک کنند.
3. اجزای سخت افزاری کلیدی یک کامپیوتر را توصیف کنید.
در نظر بگیرید که ایا شما در مورد اجزای زیر یک کامپیوتر می دانید:
- پردازنده
- مادربرد
- کارت صوتی
- کارت گرافیک
- هارد دیسک
- منبع تغذیه
- مانیتور
- رم
- صفحه کلید
- ماوس
4. صفحه ابی مرگ (BSOD) چیست؟
صفحه ابی مرگ (BSOD) هنگامی که یک خرابی سیستم وجود دارد نمایش داده می شود. این مشکل می تواند ناشی از خرابی سخت افزار یا رانندگان پردازش اهسته باشد. این معمولا جدی نیست زیرا به سیستم عامل اسیب نمی رسانند.
به کاندیداها یک امتیاز اضافی بدهید اگر انها راه هایی برای حل مسئله پیشنهاد کنند. یک راه این است که راه اندازی مجدد سیستم در حالت امن برای تازه کردن برنامه های حشره دار. شما همچنین می توانید به روز رسانی های بد را برای کاهش اسیب پذیری های نرم افزارهای مخرب حذف کنید.
شما می توانید از یک ازمون مدیریت ویندوز سرور برای ارزیابی نحوه حرکت نامزدها در سیستم عامل ها، اعمال ویژگی های امنیتی و مدیریت زیرساخت های شبکه برای جلوگیری از BSOD استفاده کنید.
5. تفاوت بین روتر، سوئیچ و هاب چیست؟
کاندیداها باید کارکردهای اساسی این دستگاه های شبکه را درک کنند. انها ممکن است هر دستگاه را تعریف کنند و تفاوت های بین انها را به وضوح بیان کنند. برای ارزیابی بیشتر دانش خود، به انها یک ازمون مهارت های علوم داده با سوالات مربوط به شبکه و مجموعه داده های بزرگ بدهید.
- روتر: این دستگاه می تواند داده ها را از طریق فریم ها به دستگاه دیگری منتقل کند. این عمدتا از شبکه های کامپیوتری برای انتقال مقادیر زیادی از داده ها و انجام توابع هدایت ترافیک استفاده می کند.
- سوئیچ: سوئیچ شبیه به یک روتر است، به جز اینکه داده ها را در بسته ها ارسال می کند. بسته های داده واحدهای کوچکی از اطلاعات هستند که بین دستگاه ها در طول مسیر شبکه حرکت می کنند.
- Hub: هاب ساده ترین دستگاه شبکه است. این داده ها را بین دستگاه ها به عنوان بیت های باینری منتقل می کند که کوچکترین واحدهای اطلاعاتی هستند که یک کامپیوتر می تواند ذخیره کند.
6. در مورد محصولات و شرکت ما چه می دانید؟
این سوال نشان می دهد که ایا کاندیدا در مورد کسب و کار شما تحقیق کرده و محصولات شما را درک کرده است. پاسخ دقیق نشان می دهد عزم خود را برای به دست اوردن موقعیت باز و کار با یک تیم IT با تجربه.
هر پاسخ متفاوت خواهد بود، اما ضروری است که بر درک نامزدها از سیستم عامل های خاصی که سازمان شما روزانه استفاده می کند تمرکز کنید.
7. اخرین پردازنده های کامپیوتر را نام ببرید.
کاندیداها باید بدانند که تکنولوژی همیشه در حال تکامل است. با پیشرفت های تکنولوژیکی، شرکت های بیشتری منابع لازم برای طراحی واحدهای پردازش کامپیوتری را دارند که عملیات خاصی را به طور موثر انجام می دهند.
برخی از اخرین پردازنده های کامپیوتری عبارتند از:
- Intel Core i9-13900KS 13th Gen Desktop Processor
- AMD Ryzen 9 5950X Desktop Processor
- Intel Core i3-12100F 12th Gen Desktop Processor
8. چگونه با اخرین روند تکنولوژی به روز باشید؟
همانطور که در پاسخ قبلی ذکر شد، نامزدها همیشه باید با تکنولوژی اخیر به روز باشند. انها ممکن است نیاز به توسعه مهارت های خود یا یادگیری نرم افزار جدید برای حمایت از نقش خود در پشتیبانی فناوری اطلاعات داشته باشند. کاندیدانی که سعی در تحقیق در مورد صنعت ندارند ممکن است انگیزه ای برای موفقیت در یک موقعیت فنی خواستار نداشته باشند.
کاندیداهایی که می خواهند در مورد صنعت خود بیشتر بدانند ممکن است:
- خواندن وبلاگ های فناوری
- به انجمن های انلاین بپیوندید
- ثبت نام برای خبرنامه
- رهبران تکنولوژی را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید
- ملاقات با متخصصان
- اخرین گزارش های تحقیقاتی را بخوانید
- شرکت در کنفرانس های فناوری
15 سوال مصاحبه پشتیبانی IT موقعیتی برای پرسیدن از متخصصان فنی
این 15 سوال مصاحبه پشتیبانی IT در موقعیتی استفاده می شوند تا ببینید که چگونه شما در محل کار رفتار می کنید و به موقعیت های پیچیده پاسخ می دهند.
1. شما می خواهید برای دسترسی به یک فایل در یک درایو مشترک، اما سیستم ان را اجازه نمی دهد. چه کار می کنی؟
2. اگر شما نمی توانید صفحه نمایش سیستم خود را ببینید، مشکل چه می تواند باشد؟
3 یک چاپگر کلمات محو شده، تصاویر با کیفیت پایین و لکه های جوهر را چاپ می کند. چطوری درستش میکنی؟
4. چگونه به مشتری که به طور تصادفی فایل های مهم را حذف کرده است کمک می کنید؟
5. اگر صدای کامپیوتر کار نمی کند، ابتدا چه چیزی را بررسی می کنید؟
6. اگر نتوانید یک مسئله نرم افزاری را حل کنید چه کاری انجام می دهید؟
7. چگونه داده ها را از یک کامپیوتر الوده به ویروس بازیابی می کنید؟
8. یک مشتری تماس می گیرد و توضیح می دهد که انها با اتصال به اینترنت و سرعت مشکل دارند. چه کار می کنی?
9. چگونه به مشتری کمک می کنید که نمی تواند چاپگر جدید خود را به درستی کار کند؟
10. یک مشتری یک صفحه خالی را در کامپیوتر ویندوز 10 خود گزارش می دهد، اما هنوز هم می تواند مکان نما را ببیند. چگونه پاسخ می دهید؟
11. چه مشکلات رایج ممکن است زمانی که شما صفحه نمایش را نمی بینید؟
12. یک کاربر گزارش می دهد که کامپیوتر خود را به ارامی در حال اجرا است. شما بررسی می کنید و متوجه می شوید که هارد دیسک کامپیوتر تقریبا پر است. چگونه این مسئله را حل خواهید کرد؟
13. چه اقداماتی را برای کمک به مشتریان برای دسترسی به اینترنت انجام می دهید؟
14. یکی از مشتریان گزارش می دهد که نرم افزارهای مخرب کامپیوتر خود را الوده کرده است. برای درست کردنش چیکار میکنی؟
15. یک کامپیوتر است overheating و خاموش شدن به طور غیر منتظره. با من از طریق برنامه عمل خود صحبت کنید.
5 پاسخ نمونه به سوالات مصاحبه پشتیبان فناوری اطلاعات
هنگام مقایسه پاسخ های نامزدها پس از مصاحبه، به این پاسخ های نمونه مراجعه میکنند تا تعیین کنند کدام نامزد مناسب سازمان است.
1. شما می خواهید برای دسترسی به یک فایل در یک درایو مشترک، اما سیستم ان را اجازه نمی دهد. چه کار می کنی?
کاندیداها باید چند مرحله را ارائه دهند تا نشان دهند که چگونه مشکل درایو مشترک را به طور موثر حل می کنند. انها باید بررسی کنند که اجازه دسترسی به سند را دارند. سپس انها باید اطمینان حاصل کنند که درایو اشتراک گذاری بدون هیچ مشکلی به شبکه متصل می شود. اگر همه چیز کار کند، نام کاربری یا رمز عبور ممکن است اشتباه باشد.
از داوطلبان بخواهید یک ازمون حل مسئله را برای ارزیابی توانایی خود در تصمیم گیری صحیح و توسعه رویکردهای مناسب برای مسائل رایانه ای انجام دهند.
2. یک چاپگر کلمات محو شده، تصاویر با کیفیت پایین و لکه های جوهر را چاپ می کند. چطوری درستش میکنی؟
یک راه ساده برای رفع این مشکل چاپگر این است که اطمینان حاصل شود که کاغذ و رسانه در تنظیمات چاپگر با فرمت صحیح تنظیم شده اند. سپس حرفه ای تکنولوژی می تواند بررسی کند که ایا کاغذ با نوع دستگاه چاپ مطابقت دارد. گزینه های دیگر شامل تنظیم فیوزر در چاپگر یا چاپ صفحات خالی برای اطمینان از اینکه لکه های بیشتری وجود ندارد.
نامزدها همه پاسخ های منحصر به فرد خواهند داشت، اما شما باید بر روی اینکه ایا انها گام های روشنی برای حل این مسئله چاپگر مشترک ارائه می دهند، تمرکز کنید. کسانی که تجربه دارند احتمالا احساس راحتی بیشتری در کار با انواع مختلف چاپگرها دارند.
3. یک مشتری یک صفحه خالی را بر روی کامپیوتر ویندوز 10 خود گزارش می دهد، اما هنوز هم می تواند مکان نما را ببیند. چگونه پاسخ می دهید؟
در نقش پشتیبانی فنی، نامزدها ممکن است مجبور شوند با مشتریان صحبت کنند و کمک خود را از راه تلفن ارائه دهند. انها باید مهارت های ارتباطی خود را هنگام پاسخ دادن به این سوال نشان دهند زیرا ارتباط قوی برای هدایت مشتریان از طریق مسائل فنی مهم است.
چند راه برای حل این مسئله شامل موارد زیر است:
- کلید ویندوز همراه با “P” را فشار دهید تا منوی پروژه را راه اندازی کنید
- فشار بالا و پایین فلش قبل از ضربه زدن به دکمه را وارد کنید
- تکرار این مراحل اگر شما هنوز هم نمی توانید صفحه نمایش را ببینید
از یک ازمون خدمات مشتری برای تعیین اینکه ایا نامزد می تواند از مهارت های ارتباطی خود برای کمک به مشتری با مشکلات کامپیوتری خود استفاده کند، استفاده کنید. همچنین درک خود را از سوالات مشترک مشتری و نحوه ارائه بهترین خدمات، چه به صورت شخصی و چه از راه تلفن نشان می دهد.
4. اگر صدای کامپیوتر کار نمی کند، ابتدا چه چیزی را بررسی می کنید؟
داوطلبان باید دانش و تجربه لازم برای پاسخ به این سوال را داشته باشند. صدای معیوب می تواند از بسیاری از مشکلات در کامپیوتر ناشی شود، بنابراین ضروری است که چند جزء فنی را برای شناسایی مسئله بررسی کنید.
در زیر برخی از چیزهایی که نامزدها باید بدانند برای بررسی:
- حجم بلندگو
- درایورهای دستگاه
- اتصال کابل
- منبع قدرت
5. یکی از مشتریان گزارش می دهد که نرم افزارهای مخرب کامپیوتر خود را الوده کرده است. برای درست کردنش چیکار میکنی؟
اول، نامزد ممکن است کامپیوتر را از شبکه جدا کند. این روش تضمین می کند که بدافزار به سایر برنامه ها یا سیستم عامل ها گسترش نمی یابد. سپس انها می توانند ازمایش های امنیتی را با استفاده از نرم افزار انتی ویروس برای حذف هر گونه تهدید انجام دهند.
اگر یک متخصص نمی تواند بدافزار را حذف کند، باید کامپیوتر را به حالت ایمن تغییر دهد و اسکن های بیشتری را اجرا کند تا زمانی که این خطرات دیگر وجود نداشته باشد.
در نظر بگیرید که به نامزدها یک ازمون مهارت های امنیت سایبری برای ارزیابی نقطه پایانی، شبکه و دانش امنیت وب خود بدهید. انها همچنین می توانند از مهارت های تحلیلی خود برای شناسایی خطرات بالقوه و جلوگیری از حملات سایبری اینده به سیستم عامل شرکت یا مشتری استفاده کنند.
23 پیشرفته فناوری اطلاعات پشتیبانی سوالات مصاحبه به درخواست نامزدهای با تجربه:
در زیر 23 سوال مصاحبه پیشرفته پشتیبانی فناوری اطلاعات برای پرسیدن از متخصصان ارشد با تجربه و دانش قابل توجه سیستم های کامپیوتری وجود دارد.
1. وقتی علامت “؟” در device manager نمایش داده می شود چه معنایی دارد؟
2. چراغ های کارت مودم / LAN به چه منظور است؟
3. توضیح برخی از پورت های موجود بر روی یک کامپیوتر.
4. دروازه ای که متعلق به شبکه است چیست؟
5 DNS چیست؟ چطور کار میکنه؟
6. USB مخفف چیست؟
7. پنج برنامه مایکروسافت افیس را فهرست کنید.
8. ایا می توانید برخی از نسخه های ویندوز 11 را لیست کنید؟
9. در مورد ghost imaging چه می دانید؟
10. ایا می توانید فایل Boot.ini را به صورت دستی ویرایش کنید؟
11. برخی از مزایا و معایب اورکلاک را به من بگویید.
12 چگونه چیپست، پردازنده و مادربرد متفاوت هستند؟
13. نام انواع مختلف فایروال.
14. ادرس IP چیست؟ هدفش چیه؟
15. معایب استفاده از ریزپردازنده ها چیست؟
16 stack چیست؟ ایا می توانید از ROM به عنوان stack استفاده کنید؟
17 ایا با مدل OSI اشنا هستید؟ هفت لایه ان چیست؟
18 حافظه نهان چیست؟
19. پارتیشن دیسک چیست؟ یک هارد دیسک چند پارتیشن می تواند داشته باشد؟
20. نام برخی از ابزارهایی که می تواند به شما کمک کند برای شناسایی مسائل فنی.
21. تماس متوسط در هنگام برخورد با مشتری چقدر است؟
22. اتصالات RJ45 و RJ11 چیست؟
23. heat sink چیست؟ چگونه در سیستم کار می کند؟
8 پاسخ نمونه به سوالات مصاحبه پشتیبان فناوری اطلاعات پیشرفته
به این پاسخ های نمونه مراجعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که یک متخصص فنی هستید
1. چراغ های موجود در کارت مودم / LAN چیست؟ منظورت چیه؟
یک کارت مودم / LAN به یک ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) متصل می شود تا سیگنال ها را به یک اتصال به اینترنت ترجمه کند. بسیاری از مردم یک مودم در خانه خود دارند زیرا دسترسی به اینترنت را برای انها فراهم می کند. چراغ های مختلف در این دستگاه ها نشان دهنده اتصال، قدرت و ثبات کلی است.
نامزدها باید جزئیات بیشتری در مورد هر نور ارائه دهند، مانند نکات زیر:
- نور قدرت: نشان می دهد که قدرت روشن است و به درستی کار می کند
- نور لینک: نشان می دهد که مودم سیگنال های اینترنت و پهنای باند را از ارائه دهنده خدمات اختصاصی اینترنت دریافت می کند
- نور داده: نشان می دهد که اینترنت در خانه کار می کند
- نور اتصال: نشان می دهد که مودم بدون هیچ مشکلی به یک کامپیوتر متصل می شود
2. USB مخفف چیست؟
USB مخفف Universal Serial Bus است. این یک استاندارد برای انتقال داده ها بین دستگاه ها است. اغلب برای اتصال دستگاه های جانبی به رایانه ها استفاده می شود.
این که ایا انها تجربه دارند یا نه، نامزدها باید درک کنند که USB چیست و چگونه برای انتقال داده ها کار می کند. ازمون های استعداد فنی را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهارت های فنی و دانش خود ارائه دهید.
3. ایا می توانید برخی از نسخه های ویندوز 11 را لیست کنید؟
ویندوز 11 یک سیستم عامل محبوب است که شما می توانید از نرم افزار و برنامه های کاربردی استفاده کنید. رابط کاربری گرافیکی ان (GUI) کاربران را قادر می سازد تا به راحتی با سیستم ارتباط برقرار کنند.
برخی از نسخه های ویندوز 11 عبارتند از:
- ویندوز 11 هوم (Windows 11 Home)
- ویندوز 11 پرو (Windows 11 Professional)
- ویندوز 11 اینترپرایز (Windows 11 Enterprise)
- ویندوز 11 اجوکیشن (Windows 11 Education)
- ویندوز 11 اس یی (Windows 11 SE)
- ویندوز 11 اینترپرایز (Windows IoT Enterprise)
از ازمون مهارت های مایکروسافت ویندوز استفاده کنید تا ببینید که چگونه کاندیداها از این سیستم در عملیات تجاری خود استفاده می کنند. شما همچنین باید در نظر بگیرید که چگونه انها در هنگام تعامل با فایل ها و برنامه ها برای حل مشکلات پیچیده، سیستم را هدایت می کنند.
4. وقتی شخصیت “؟” در device manager نمایش داده می شود به چه معناست؟
علامت “؟” زمانی نمایش داده می شود که نصب دستگاه کاربردی نیست. این مشکل ممکن است از کارت های پلاگین جدید ناشی شود که عملکرد ویدئویی را افزایش می دهد و به کامپیوتر ویژگی های اضافی می دهد. نامزدها باید به وضوح بیان کنند که نماد علامت سوال به این معنی است که راننده در دسترس نیست.
به متقاضیان یک ازمون سواد کامپیوتری بدهید تا ارزیابی کنند که چگونه از رایانه ها و برنامه های کاربردی در یک محیط مدرن استفاده می کنند.
5. نام انواع مختلف فایروال
فایروال یک سیستم امنیتی شبکه است که ترافیک ورودی و خروجی از شبکه را نظارت می کند. این می تواند بسته های داده مشکوک را مسدود کند و از دسترسی غیر مجاز جلوگیری کند. این دستگاه امنیتی از هک شدن جلوگیری می کند، از حریم خصوصی کاربران محافظت می کند و حملات ویروس را به دلیل بدافزار محدود می کند.

دو نوع فایروال وجود دارد که کاندیداها باید از انها اگاه باشند: فایروال های لایه شبکه و فایروال های لایه برنامه. یک فایروال لایه شبکه می تواند بر اساس ادرس مقصد و منبع تصمیم گیری کند، در حالی که یک فایروال لایه کاربردی بر روی سرورهای پروکسی اجرا می شود که اجازه ترافیک مستقیم بین شبکه های خاص را نمی دهد.
داوطلبان ممکن است فایروال هایی مانند زیر را ذکر کنند:
- فایروال های فیلترینگ بسته – Packet-filtering firewalls
- دروازه های سطح مدار – Circuit-level gateways
- فایروال های سخت افزاری – Hardware firewalls
- فایروال بازرسی Stateful – Stateful inspection firewalls
- فایروال پروکسی – Proxy firewalls
- فایروال های ابری – Cloud firewalls
- فایروال های نسل بعدی – Next-generation firewalls
- فایروال نرم افزار -software firewalls
6. توضیح برخی از پورت های موجود بر روی یک کامپیوتر.
متقاضیان با سواد کامپیوتری قوی باید ساختار کامپیوتر و نحوه عملکرد ان را درک کنند. پاسخ به این سوال ممکن است اسان به نظر برسد، اما بسیاری از نامزدها ویژگی های خارجی کامپیوتر را فراموش می کنند. شما می توانید دانش خود را از پورت های کامپیوتر، از جمله استفاده های منحصر به فرد خود را ازمایش کنید.
پورت های موجود در یک کامپیوتر شامل موارد زیر است:
- PS /2 برای صفحه کلید و ماوس
- Usb
- صدا
- شبکه یا اترنت
- Vga
7. ایا با مدل OSI اشنا هستید؟ هفت لایه ان چیست؟
OSI مخفف open system interconnection است، مدلی که نشان می دهد چگونه برنامه ها از طریق یک شبکه ارتباط برقرار می کنند. این هفت لایه است که از سیستم ارتباطی پشتیبانی می کند و توضیح می دهد که چگونه اطلاعات از طریق یک کامپیوتر حرکت می کند. کاندیدای ایده ال می داند که این لایه ها چه هستند و چگونه در مدل OSI کار می کنند.

هفت لایه به شرح زیر است:
- فیزیکی: این پایین ترین لایه در مدل OSI است. این نشان دهنده ارتباطات فیزیکی بین دستگاه ها است.
- Data Link: یک لینک داده می تواند پیام ها را بین گره ها انتقال دهد. کامپیوترها به این لایه نیاز دارند زیرا تضمین می کند که هر قطعه داده بدون خطا است.
- شبکه: مسیریابی بسته بر روی لایه شبکه اتفاق می افتد و بر انتقال داده ها از یک میزبان به شبکه های مختلف تمرکز دارد.
- Transport: این لایه بر روی ارتباط بین یک شبکه و لایه کاربردی تمرکز دارد. این تضمین می کند که انتقال داده ها شامل یک پیام کامل بدون خطا است.
- Session: لایه session جلسات بین برنامه های کاربر نهایی را ایجاد و حفظ می کند.
- ارائه: لایه ارائه داده های مهم را از برنامه ها استخراج می کند و ان را از طریق شبکه انتخاب شده انتقال می دهد.
- کاربرد: این لایه در بالای مدل OSI قرار دارد زیرا لایه ای است که کاربر با ان تعامل دارد. این داده ها را از روی شبکه تولید می کند و دسترسی به نمایش و اطلاعات مربوط به وب را فراهم می کند.
8 چگونه چیپست، پردازنده و مادربرد متفاوت هستند؟
نامزدها باید تفاوت بین چیپست، پردازنده و مادربرد را بدانند. انها ممکن است تعاریفی را برای هر جزء ارائه دهند تا درک خود را نشان دهند. اگر انها نمی دانند که این اجزای فنی چیست، ممکن است برای نقش پشتیبانی فناوری اطلاعات مناسب نباشند.
در زیر تعاریف هر جزء عبارتند از:
- چیپست: چیپست مجموعه ای از مدارهای مجتمع است که جریان داده ها را بین CPU و سایر اجزای کامپیوتر مدیریت می کند. این تضمین می کند که مادربرد با عمل به عنوان مرکز ارتباطات و کنترل ترافیک به طور موثر کار می کند.
- پردازنده: همچنین به عنوان یک واحد پردازش شناخته می شود، پردازنده دستورالعمل های برنامه خاصی را اجرا می کند. این شامل مدارات الکترونیکی است که توابع اساسی یک کامپیوتر را اجرا می کند.
- مادربرد: این تخته مدار چاپی به عنوان مرکز ارتباطات مرکزی برای اجزای سخت افزاری کامپیوتر مانند CPU، کارت گرافیک، حافظه، دستگاه های ذخیره سازی و سایر لوازم جانبی عمل می کند. این قدرت را به این اجزا فراهم می کند و انها را قادر می سازد تا از طریق اتوبوس ها و بنادر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
امیدوارم این مقاله از سایت تاچ نت برای شما علاقه مندان فناوری مفید بوده باشد.
منبع : https://www.testgorilla.com