جاستین گاتمن فعال حقوق مصرف کنندگان، شکایت جدیدی علیه کمپانی اپل، غول فناوری به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق در مورد کاهش عملکرد گوشیهای قدیمی آیفون به کاربران ثبت کرده است.
علت کاهش عملکرد گوشی های قدیمی اپل
به دنبال ارائه یک بروزرسانی نرمافزاری، اپل با کاهش عملکرد گوشیهای قدیمی آیفون کاری کرد تا عملکرد باتری بهتر شود و ناتوانی و کندی باتری گوشهای قدیمیاش را پنهان کند.
طبق گفته گاتمن، اپل با پنهان کردن آپدیتهای نرمافزاری که دستگاهها را تا 58 درصد کند میکند به جای جبران خسارات و تعمیر محصولات خود، کاربران و مشتریان خود را گمراه کرده.

در گذشته نیز شکایتهایی علیه اپل انجام شده. به عنوان مثال، در ایتالیا این کمپانی 10 میلیون یورو جریمه شد و در ایالات متحده نیز، یک شکایت دستهجمعی باعث شد تا این شرکت به ازای هر آیفون 25 دلار پرداخت کند.
در صورت پیروزی گاتمن اپل باید حدود 915 میلیون دلار خسارت پرداخت کند که این مبلغ بین 25 میلیون نفر که گوشیهای قدیمی آیفون را خریدهاند تقسیم میشود.
گوشیهای سری آیفون 6، آیفون 7 و 7 پلاس، آیفون 8 و 8 پلاس، آیفون SE و آیفون X تحت تاثیر این موضوع قرار گرفتهاند.
گاتمن میگوید:
«من این پرونده را ثبت کردهام تا میلیونها کاربر آیفون در سرتاسر بریتانیا، خسارت خود به دلیل اقدامات اپل را دریافت کنند.
اگر این شکایت موفقیت آمیز باشد، امیدواریم تا شرکتهای برتر، مدلهای تجاری خود را مجددا ارزیابی کنند و از انجام این اقدامات خودداری کنند.»
